www.bip.gov.pl

Miasto i Gmina Serock

Sobota 07.04.2012

decyzja nr 29/2008 o środowiskowych uwrunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Serocka

O B W I E S Z C Z E N I E
Burmistrza Miasta i Gminy Serock

Serock, dnia 17 marca 2008 r.

 

OŚRiL.7625-4(17)/07

DECYZJA  NR 29/ 2008

O środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) w związku z art. 46 ust. 1 pkt. 1, art. 46 a ust. 1 i ust. 7 pkt. 4, art. 48 ust. 2 pkt 1 i 2, art. 56 ust. 1, 2, 3, 4 i 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150) oraz § 3 ust. 1 pkt. 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późń. zm.) po rozpatrzeniu wniosku złożonego w dniu 18 stycznia 2007 roku przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 od km 35+888 do około km 4+900.

o r z e k a   s i ę

określić środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku od km 35+888 do km 42+900.
1. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:
Projektowana inwestycja jest zlokalizowana na terenie miasta i gminy Serock, gdzie nakładają się potoki ruchu dróg krajowych: nr 61 relacji Warszawa-Ostrołęka-Augustów oraz nr 62 relacji Wierzbica-Wyszków. W wyniku realizacji przedsięwzięcia powstanie dwujezdniowa obwodnica Serocka o długości 7km i parametrach drogi GP. Początek obwodnicy ma miejsce w km 35+888, natomiast koniec w km około 42+900. Projektowana  inwestycja prowadzona jest po terenie głównie użytkowanym rolniczo lub przez tereny zieleni nieurządzonej. Występująca sporadycznie w sąsiedztwie obwodnicy zabudowa ma charakter punktowy, mocno rozproszony.
Działki zajęte pod inwestycję na stałe:
Obręb 22 Stasi Las: 25/31, 25/25,  25/27, 25/29, 81
Obręb 14 Karolino: 106/1, 110/1, 110/3, 110/4, 111/1, 111/3, 112/1, 112/3, 94/1, 94/3
Obręb 11 Jadwisin: 175
Obręb 14 Serock: 53/1 ,54/1, 55/5, 55/3, 56/1, 56/2, 57/1, 57/4, 59, 58
Obręb 18 Serock:1, 33/18, 33/16, 34/1, 34/3
Obręb 13 Serock: 1, 18/1, 19, 20, 21/1, 21/2, 22/1, 22/2, 23/1 ,24/1, 25/1, 26/1, 27/1 ,38/1,
39/1, 40/1 ,41/1, 42/1, 43/1, 44/3, 44/5, 45/1, 46/1, 47/1, 48/1, 49/1, 50/1, 51/1, 52/1, 53/1, 54/1, 55/1, 56/1, 57/1, 58/1, 59/1, 60/1, 61/1, 63/1, 63/4, 64/1
Obręb 11 Serock:1/1, 10/1, 11/1, 12/1, 13/1, 14/1, 15/1, 16/1, 17/1, 18/1, 19/1, 2/1, 2/2, 20/1, 21/1, 22/1, 23/1, 24/1, 25/1, 26, 3, 4/1, 6/1, 7/4, 8/1, 85, 9/1
Obręb 10 Serock: 1/1, 43/1, 44/45, 44/43, 46/28, 46/26, 47/1, 65/1, 66/1, 67/1, 68/1, 69/5,
69/3, 70/1, 71/1, 72/1, 73/1, 74/1, 74/2, 75
Obręb 2 Serock: 28/1, 29/1, 30/1, 31/1, 32/1, 33/1, 34/1, 35/1, 36/1, 38/4, 39/5, 39/7, 40/1, 41/1, 42/26, 42/21, 42/22, 43/10, 44/12, 45/1, 46/1, 47/1, 48/7, 49/6, 50/1, 51/1, 52/1, 53/1, 54/1, 55/3, 56/3, 59/7, 57/3, 60/1, 62/1
Obręb 3 Serock:  1/1, 1/2, 14/1, 15/14, 15/16, 2/1, 2/2, 3/1, 4/1, 5/1, 51/1, 6/1, 7/1
Obręb 25 Wierzbica:  10/1, 12/2, 13/1, 14/1, 15/2, 16/2, 17/1, 170/7, 171, 172/9, 18/1, 180/2, 19/2, 199/1, 22/2, 25/2, 26/1, 27/1, 28/9, 29/34, 29/30, 29/32, 29/36, 29/38, 29/40, 29/42, 29/28, 30/1, 32/9, 32/14, 32/12, 35/4, 36/1, 37/3, 37/5, 39/1, 46/1, 47/4, 47/5, 47/7, 47/8, 47/10, 47/11, 48/1, 49/3, 49/5, 49/6, 5/20, 5/19, 5/22, 50/7, 50/5, 51/3, 51/5, 52/8, 52/13, 52/11, 53/8, 54/4, 54/6, 55/6, 56/2, 56/3, 56/6, 56/7, 57, 6/1, 61/1, 64/1, 64/2, 65/1, 66/1, 67/1, 69/1, 7/1, 75/4, 77, 78/7, 8/1, 84/1, 9/1, 90/8
Działki zajęte pod inwestycję na czas budowy:
Obręb 22 Stasi las: 25/32, 25/24, 25/26, 25/30
Obręb 14 Karolino: 112/4, 107/7, 107/5, 94/4, 106/2, 111/4
Obręb 14 Serock: 59, 55/6, 55/4, 54/2, 102
Obręb 18 Serock: 33/17, 33/19
Obręb 13 Serock: 39/2, 40/2, 41/2, 24/2, 23/2, 22/3, 21/3
Obręb 11 Serock: 4/2, 1/2, 27
Obręb 10 Serock: 72/2, 71/2, 70/2, 1/2, 44/19, 44/20, 44/21, 44/46, 44/44, 46/29
Obręb 2 Serock: 60/2, 59/1, 59/2, 59/3, 59/9
Obręb 3 Serock: 1/3,1/4,2/4,7/2,8
Obręb 25 Wierzbica: 64/3 , 47/9, 47/12, 49/4, 49/7, 48/3, 50/3, 50/6, 50/8, 51/4, 51/8, 52/10, 53/9, 180/3,54/5,54/7,55/7, 75/5, 77, 172/4, 172/10, 172/7, 170/8, 56/8, 46/2, 33/2, 39/2, 49/4, 49/7, 48/3, 50/3, 50/6, 32/11, 18/2, 19/3, 19/4, 22/4, 25/4, 28/10, 8/2, 8/3, 92, 90/9, 78/3, 78/8, 5/17, 5/18, 172/10, 78/8, 5/23, 70

2. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych
i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich:
1. Prace należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej.
2. Należy ograniczyć do niezbędnego minimum teren zajęty pod przygotowanie budowy i budowę przedsięwzięcia oraz zapewnić właściwą organizację prowadzenia prac budowlanych celem ograniczenia  negatywnych oddziaływań na sąsiednie otoczenie. 
3. Podczas wykonywania prac należy unikać nadmiernego niszczenia roślinności, a w przypadku  prowadzenia prac w bezpośrednim sąsiedztwie drzew i w zasięgu ich koron, prace ziemne należy wykonywać ręcznie, bez uszkadzania korzeni; pnie drzew należy odpowiednio zabezpieczyć przed możliwością mechanicznego uszkodzenia.
4. Odpady powstałe w wyniku prowadzonych prac w fazie realizacji, należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. W ramach kompensacji przyrodniczej, po wykonaniu przedsięwzięcia Inwestor winien doprowadzić do stanu pierwotnego tereny przyległe, przywracając im wartości użytkowe, zgodnie z założeniami wskazanymi w przedłożonym „Raporcie oddziaływania na środowisko”.
6. Przeprowadzić pełną rekultywację terenów zdegradowanych.
7. Prowadzić właściwą eksploatację urządzeń służących ochronie środowiska – urządzeń podczyszczających tj. rowów trawiastych, zbiorników infiltracyjno-odparowujących
oraz osadników, ekrany akustyczne, itp.   

3. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym:
1. Należy zachować szczególną ostrożność podczas prowadzenia prac budowlanych w sąsiedztwie rezerwatu przyrody „Jadwisin” oraz pomnika przyrody - głazu narzutowego numer rejestru 1018. W przypadku wystąpienia kolizji w trakcie realizacji inwestycji zobowiązuje się Inwestora do wystąpienia do Konserwatora Przyrody o zmianę lokalizacji w/w głazu narzutowego.
2. Do realizacji przedsięwzięcia należy użyć materiałów posiadających stosowne próby, atesty i certyfikaty.
2. Dokonać nasadzeń zieleni (krzewy, drzewa) gatunków rodzimych, odpornych na zanieczyszczenia, dobrze znoszących suszę.
3. W okolicach odcinka „Przejazd Polana” należy przewidzieć, przejścia pod drogą w postaci tuneli o przekroju min. 0,80 cm, w celu umożliwienia małym zwierzętom przekraczanie pasa drogowego.
4. Zastosować urządzenia podczyszczające wody opadowe i roztopowe spływające z nawierzchni jezdni w celu zabezpieczenia środowiska gruntowo-wodnego przed możliwością skażenia ściekami opadowymi i roztopowymi.
5. W rejonach zabudowy mieszkaniowej zapewnić ochronę akustyczną poprzez zainstalowanie odpowiednich zabezpieczeń - ekranów akustycznych, w celu ograniczenia oddziaływania hałasu do wartości dopuszczalnych.
6. Zarezerwować teren przeznaczony pod budowę ekranów akustycznych w granicach pasa drogowego na pozostałych odcinkach sąsiadujących z terenami o przewidywanej funkcji mieszkalnej.   
7.Uzgodnić z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody warunki realizacji inwestycji i szczegółowych zasad i terminów prowadzenia robót.
8. Uwzględnić wszystkie warunki zawarte w „Raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko” dotyczące planowanego przedsięwzięcia.
9. Uwzględnić warunki bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.   

4. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu do przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii:
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie jest zaliczane do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii, w związku z powyższym nie wyznacza się obszaru ograniczonego użytkowania w obrębie planowanej inwestycji.

5. Wymogi w zakresie ograniczania transgranicznego oddziaływania na środowisko w odniesieniu do przedsięwzięć. Dla których przeprowadzono postępowanie dotyczące transgranicznego oddziaływania na środowisko:   
Nie przewiduje się transgranicznego oddziaływania na środowisko.

6. Wymogi w sprawie stwierdzenia konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania:
Nie stwierdzono potrzeby utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

7. Nakłada się na Inwestora obowiązek zapobiegania, ograniczania oraz monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko:
a) etap budowy – należy monitorować wszelkie wycieki zanieczyszczeń ropopochodnych, jakie mogą wystąpić w trakcie prowadzenia prac budowlanych jako zdarzenia awaryjne,
b) etap eksploatacji – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150), zarządca drogi zobowiązany jest do wykonywania okresowych pomiarów poziomów w środowisku substancji lub energii wprowadzanych w związku z eksploatacją obiektu i przekazywania wyników właściwym organom.   

8. Nakłada się na Inwestora obowiązek opracowania analizy porealizacyjnej przedsięwzięcia, w terminie 12 miesięcy, licząc od dnia oddania  obiektu do użytkowania, w zakresie:
a) natężenia hałasu, w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej, przy zastosowanych urządzeniach ochrony akustycznej oraz w sąsiedztwie skrzyżowań i węzłów,
b) wielkości substancji wprowadzanych do powietrza: dwutlenku azotu, pomiary zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego należy wykonać w sąsiedztwie: zabudowy mieszkaniowej, skrzyżowań, terenów upraw rolnych oraz w sąsiedztwie terenów leśnych,
b) jakości ścieków deszczowych: zawiesina ogólna, w punktach zrzutu wód do odbiorników powierzchniowych oraz przed i za urządzeniami podczyszczającymi (osadniki),
c) opisu przewidywanych działań mających na celu usunięcie ponadnormatywnego wpływu drogi
na tereny zabudowy mieszkaniowej, tereny upraw rolnych i leśnych, w przypadku stwierdzenia przekroczeń obowiązujących norm,
d) przedstawienia zagadnień w formie graficznej,
e) streszczenia w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w analizie porealizacyjnej,
f) porównania ustaleń zawartych w raporcie oddziaływania na środowisko opracowanym przez MOSTY KATOWICE Sp. z o. o. i niniejszej decyzji z rzeczywistym oddziaływaniem przedsięwzięcia
na środowisko i działaniami podjętymi w celu jego ograniczenia i przedstawienia analizy porealizacyjnej w terminie 18 miesięcy, licząc od dnia oddania obiektu do użytkowana.
 

9. Termin obowiązywania decyzji – 4 lata od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna.

10. Charakterystykę przedsięwzięcia stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.

  
U Z A S A D N I E N I E

W dniu 18 stycznia 2007 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25,  wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku od km 35+888 do km 42+900. Do wniosku załączono informację o planowanym przedsięwzięciu budowy obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 od km 35+888 do około 42+900, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu, decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi oraz plan orientacyjny, obszary NATURA 2000, schemat podziału map ewidencyjnych i mapy ewidencyjne.  
Zgodnie z art. 46 a ust. 1, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r., Nr 129 poz. 902 z późn. zm.) postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wszczyna się na wniosek inwestora. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej inwestycji jest Burmistrz Miasta i Gminy Serock – art. 46 a ust. 7 pkt. 4 w/w ustawy.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) informację o planowanym przedsięwzięciu ogłoszono również poprzez obwieszczenie. 
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, niewymienione w § 2 ust. 29 i 30, z wyłączeniem ich remontu i przedsięwzięć polegających na budowie, przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce: zjazdu z drogi publicznej, przedsięwzięć, przejazdu drogowego, pasa postojowego, pasa dzielącego, pobocza, chodnika, ścieżki rowerowej, konstrukcji oporowej, przepustu, kładki oraz obiektów i urządzeń wyposażenia technicznego dróg, należą do przedsięwzięć, dla których może być wymagane sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko.                  
Burmistrz Miasta i Gminy Serock postanowieniem nr 13/2007 z dnia 16.02.2007 roku, w postępowaniu w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanej inwestycji, uwzględniając równocześnie opinię sanitarną Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie nr PPIS/ZNS-717/228-8/07 z dnia 01.02.2007 roku oraz opinię Starosty Legionowskiego wyrażoną w postanowieniu nr ZŚ.7633-7/07 z dnia 08.02.2007 roku, nałożył obowiązek sporządzenia raportu oddziaływania inwestycji na środowisko.
Jednocześnie zapewniono udział społeczeństwa w tej sprawie, informując o prowadzonym postępowaniu na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Serock oraz w miejscu realizacji planowanej inwestycji.
  W dniu 8 listopada 2007 roku do tutejszego Urzędu został przedłożony Raport o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku od km 35+888 do km 42+900, opracowany przez MOSTY KATOWICE Sp. z o. o, 40-555 Katowice, ul. Rolna 12.
W dniu 30 listopada 2007 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińskiej 25, 03-808 Warszawa została wezwana do uzupełnienia braków w raporcie oraz dostarczenia danych w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych. 
W dniu 17 grudnia 2007 roku MOSTY KATOWICE Sp. z o.o. wyjaśniły wątpliwości dotyczące braków Raportu oddziaływania na środowisko oraz złożyły wersję elektroniczną raportu.  
W dniu 20 grudnia 2007 roku Burmistrz Miasta i Gminy Serock podał do publicznej wiadomości informacje o zamierzeniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25 podają charakterystykę przedsięwzięcia oraz pouczając o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i Raportem oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W okresie  30 dni od podania powyższej informacji nie wniesiono żadnych uwag i wniosków.   
Zgodnie z art. 48 ust. 1 i 2 pkt. 1 i ust. 3 i art. 57 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r., Nr 129 poz. 902 z późn. zm.), organ prowadzący postępowanie wystąpił do Starosty Legionowskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie o uzgodnienie warunków realizacji inwestycji.
W/w organy uzgodniły pozytywnie przedmiotowe przedsięwzięcia, a niniejsza decyzja uwzględnia uwarunkowania zawarte w postanowieniu Starosty Legionowskiego nr ZŚ.7633-7/07 z dnia 09.01.2008 roku i postanowieniu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie nr PPIS/ZNS-7131/3590-1/08 z dnia 28.01.2008 roku.
W toku postępowania do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku nie zgłoszono żadnych uwag i wniosków.
Planowana do realizacji inwestycja jest zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Serock.
W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.

Decyzję niniejszą uważa się za doręczoną po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia obwieszczenia.

Od niniejszej decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego ul. Senatorska 35 w Warszawie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Serock w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Decyzja niniejsza nie zwalnia z konieczności posiadania wszystkich innych zezwoleń wymaganych prawem.

Otrzymują:
1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie
   ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa.
2. Pozostałe strony postępowania – poprzez obwieszczenie.
3. a/a.

Do wiadomości:
1. Starosta Legionowski, ul. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Legionowie, ul. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo.

Załącznik nr 1 do decyzji Nr 29/2008 z dnia 17.03.2008 r.

Projektowana inwestycja przewiduje:
-   budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 61 stanowiącego obwodnicę miasta Serock
i dostosowanie jej do parametrów drogi klasy GP poprzez ograniczenie dostępności drogi (budowę węzłów drogowychi dróg dojazdowych), zastosowanie przekrojów wielopasowych,
- budowę  węzła o niepełnych relacjach, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108
z obwodnicą,
-  budowę węzła „Serock”  w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
-  budowę węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
-  budowę przejazdu  „WN-3” nad obwodnicą dla ulicy Nasielskiej,
-  budowę przejazdu „WN-4” wzdłuż ulicy Polnej,
-  budowę przejazdu „WN-5” dla drogi gminnej,
-  budowę przejazdu „WN-6” dla drogi gminnej,
-  budowę dróg dojazdowych,
-  przełożenie i zabezpieczenie  urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej, kolidujących
   z projektowaną obwodnicą,
-  budowę przepustów,
-  budowę zbiorników odparowujących i retencyjno-odparowujących,
-  budowę urządzeń podczyszczających.

Parametry drogi:

Droga krajowa 61 na długości obwodnicy:   
-  liczba jezdni    GP 2x2
-  szerokość jezdni    2 x 3,5 m
-  szerokość pasa ruchu   3,50 m
-  szerokość pobocza utwardzonego  2,0 m
-  szerokość poboczy gruntowych  0,75 m
-  pas dzielący    5,0 m
-  prędkość projektowa   80 km/h
-  prędkość miarodajna   100 km/h

Droga krajowa  nr 62 na odcinku objętym opracowaniem:
- liczba jezdni    GP 1x2
- szerokość jezdni    2 x 3,5 m.
- szerokość pasa ruchu   3,50 m
- szerokość pobocza utwardzonego  2,0 m.
- szerokość poboczy  gruntowych  0,75 m.
- prędkość projektowa      80 km/h
- prędkość miarodajna     100 km/h    
 


 


Wytworzył:

Udostępnił:  Agnieszka Woźniakowska (2008-03-19 08:30:41)
Ostatnio zmodyfikował:  Bożena Kaczmarczyk (2009-03-10 09:16:15)

DRUKUJ    
 
 

ilość odwiedzin: 1089944