www.bip.gov.pl

Miasto i Gmina Serock

Sobota 07.04.2012

Decyzja Nr 110/2009 o środowiskowych uwarunkowaniach

OŚRiL.7625-13(18)/08

D E C Y Z J A N R 110 / 2009
o środowiskowych uwarunkowaniach

Na podstawie art. 71 ust.1 i ust. 2, art. 75 ust.1 pkt 4, art. 80, art. 82, art. 85 i art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), § 3 ust. 1 pkt. 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku złożonego w dniu 10 grudnia 2008 roku przez Gospodarstwo Rolno –Ogrodnicze „SADPOL”

O k r e ś l a s i ę
środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia

1. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:
Inwestycja polegająca na budowie dwóch stacji paliw na terenie działek nr ew. 32/10 i 32/11 obr. Wierzbica, gm. Serock, będących własnością inwestora. Planowane przedsięwzięcie jest zgodne z miejscowym planem zagospodarowania Gminy Serock, sekcja G, w którym działki 32/10 i 32/11 położone są na terenie przeznaczonym pod obsługę ruchu komunikacyjnego
i turystycznego.
2. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich:
a) na etapie realizacji przedsięwzięcia należy:
- powstające odpady segregować i sukcesywnie wywozić z terenów stacji,
- roboty budowlane prowadzić w taki sposób, aby nie spowodować zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego, 
- wyposażyć stacje w dwupłaszczowe zbiorniki na paliwa płynne wyposażone w system sygnalizacji ewentualnych wycieków,
- wyposażyć stacje w szczelną, skanalizowaną nawierzchnię dróg i placów,
- wyposażyć stacje w urządzenia do podczyszczania wód opadowych z nawierzchni utwardzonych,
- wyposażyć stacje w urządzenia zabezpieczające przed emisją par produktów naftowych I klasy do powietrza atmosferycznego podczas zasilania zbiorników magazynowych i tankowania pojazdów,
- zabudowa, zbiorniki magazynowe, urządzenia i rurociągi technologiczne stacji paliw płynnych oraz magazynowanie i dystrybucja auto-gazu powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21.11.2005 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie,
- uporządkować plac budowy oraz zagospodarować plac budowy i tereny przeznaczone pod zieleń, w sposób zgodny z projektem zagospodarowania terenu
b) na etapie eksploatacji przedsięwzięcia należy:
- zapewnić prawidłowe zagospodarowanie powstających odpadów, zgodne z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 o odpadach, ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych, które muszą być przekazywane do utylizacji uprawnionym firmom,
- ścieki socjalno – bytowe odprowadzać do szczelnych zbiorników bezodpływowych,
- wody opadowe z terenów utwardzonych w rejonie dystrybucji paliwa wprowadzać do ziemi po uprzednim oczyszczeniu w separatorach koalescencyjnych,
- wszystkie urządzenia utrzymywać we właściwym stanie technicznym i prawidłowo eksploatować,
Na terenie planowanej inwestycji nie stwierdza się, aby występowały zabytki, wartości przyrodnicze oraz zasoby naturalne podlegające ochronie. Teren pokryty jest roślinnością uprawową, związaną z dotychczasową działalności inwestora.
3. Wymagania dotycząc ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w dokumentacji wymaganej do wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-13 cyt. ustawy, w szczególności w projekcie budowlanym, w przypadku decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 i 10:
Projekt budowlany nie może naruszać ustaleń wyszczególnionych w punkcie 2 niniejszej decyzji.
4. Wymagania w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu
do przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie występowania powyższych awarii w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska:

Nie wymagane w sprawie.
5. Wymogi w zakresie ograniczania transgranicznego oddziaływania na środowisko w odniesieniu do przedsięwzięć, dla których przeprowadzono postępowanie dotyczące transgranicznego oddziaływania na środowisko:
Nie wymagane w sprawie.
6. Wymogi w sprawie stwierdzenia konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania, na podstawie art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska:
Nie wymagane w sprawie.
7. Stanowisko w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 i 10 cyt. ustawy
Nie wymagane w sprawie.
8. Wymogi w zakresie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczania oraz monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a także wykonania kompensacji przyrodniczej:
Dokonać na terenie stacji nasadzeń zieleni izolacyjnej, niskiej i wysokiej dowolnych gatunków, odpornych na zanieczyszczenia, która osłoni przed nadmiernym przegrzaniem oraz ograniczy rozprzestrzenianie się pyłów.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 10 grudnia 2008 roku do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku wpłynął wniosek złożony przez Gospodarstwo Rolno - Ogrodnicze „SADPOL” Magdalena Glinicka, Wierzbica, 05-140 Serock, reprezentowane przez Pana Kazimierza Zawada, dotyczący wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia, polegającego na budowie dwóch stacji paliw, na terenie działek nr ew.: 32/10 i 32/11 obr. Wierzbica, gm. Serock.
Do wniosku załączono:
- kartę informacyjną przedsięwzięcia, zawierającą podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu,
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
- wypis z ewidencji gruntów, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
Zgodnie z przedłożoną dokumentacją planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227).
Zgodnie z art. 73 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wszczyna się na wniosek inwestora. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej inwestycji jest Burmistrz Miasta i Gminy Serock - art. 75 ust. 1 pkt. 4 w/w ustawy.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.), instalacje do magazynowania lub dystrybucji ropy naftowej, produktów naftowych lub substancji chemicznych, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt. 22, z wyłączeniem stacji paliw na gaz płynny należą do przedsięwzięć, dla których może być wymagane sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W związku z powyższym w dniu 10 grudnia 2008 roku na wniosek inwestora zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz na podstawie art. 64 i art. 156 cyt. ustawy organ prowadzący wystąpił do Starosty Legionowskiego oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie, o wyrażenie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Strony postępowania zostały zawiadomione o wszczęciu postępowania oraz wystąpieniu o powyższe opinie.
Starosta Legionowski postanowieniem z dnia 7 stycznia 2009 roku – znak: ZŚ.7633-41/08 wydał opinię o możliwości odstąpienia od sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, natomiast Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Legionowie opinią sanitarną z dnia 12 stycznia 2009 roku - znak: PPIS/ZNS-717/3530-71/08 uznał za niezbędne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, ze względu na lokalizację przedsięwzięcia na działce, która w części przeznaczona jest pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną.
Uwzględniając powyższe uzgodnienia Burmistrz Miasta i Gminy Serock wydał zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) w dniu 28 stycznia 2009 roku Postanowienie 4/2009, nakładając na inwestora obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określając jednocześnie zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W dniu 3 kwietnia 2009 roku inwestor złożył raport o oddziaływaniu na środowisko projektowanych stacji paliw płynnych.
W dniu 23 kwietnia roku Burmistrz Miasta i Gminy Serock podał do publicznej wiadomości informacje o zamierzeniu Gospodarstwa Rolno – Ogrodniczego „SADPOL” podając charakterystykę przedsięwzięcia oraz pouczając o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i Raportem oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W okresie 30 dni od podania powyższej informacji nie wniesiono żadnych uwag i wniosków.
Zgodnie z art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), organ prowadzący postępowanie wystąpił do Starosty Legionowskiego o uzgodnienie warunków realizacji inwestycji oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie o opinię w sprawie.
Starosta Legionowski postanowieniem z dnia 6 maja 2009 roku znak: ZŚ.7633-41/08 uzgodnił realizację przedsięwzięcia pod względem wymagań ochrony środowiska, natomiast Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Legionowie wydał opinię sanitarną z dnia 6 maja 2009 roku, znak: PPIS/ZNS-713/1121-2/09 opiniującą pozytywnie realizację przedsięwzięcia. Uzgodnienia organów ujęte zostały w niniejszej decyzji.
W toku postępowania do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku nie zgłoszono żadnych uwag i wniosków.
Planowana do realizacji inwestycja jest zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Serock.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Serock – sekcja G przyjętym uchwałą nr 138/XVIII/2003 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 12.12.2003 roku, działki o nr ew. 32/10 i 32/11obr. Wierzbica, przeznaczone w części pod planowaną inwestycję, oznaczone na rysunku planu symbolem TS/UT, położone są na terenie przeznaczonym pod obsługę ruchu komunikacyjnego i turystycznego. Na terenach tych ustala się realizację usług związanych z obsługą ruchu turystycznego i komunikacyjnego, obiektów i urządzeń przeznaczonych do magazynowania i dystrybucji silnikowych paliw płynnych, oleju oraz gazu płynnego, a także urządzeń komunikacyjnych (dojść, dojazdów, placów manewrowych, miejsc parkingowych).
W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.

Pouczenie

Na niniejszą decyzję służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Serock w terminie 14 dni od daty doręczenia. Decyzję uważa się za doręczoną po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Załączniki do decyzji:
1. Charakterystyka przedsięwzięcia
2. Karta informacyjna przedsięwzięcia

Otrzymują*:
1. Kazimierz Zawada, pełnomocnik Gospodarstwo Rolno – Ogrodnicze „SADPOL” Magdalena Glinicka,
Wierzbica, 05-140 Serock
2. Gmina Miasto i Gmina Serock-Drogi Powszechnego Korzystania, ul. Rynek 21, 05-140 Serock
3. Magdalena Glinicka
4. Bożena Hipś
5. Ignacy Jadacki
6. Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Pułtusk, ul. Bartodziejska 50, 06-100 Pułtusk
7. A/a

* podano do publicznej wiadomości (tablica ogłoszeń UMiG Serock, strona internetowa urzędu-bip, w terenie-w pobliżu miejsca planowanego przedsięwzięcia), w związku z art. 9 ust. 1 pkt 4 stawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227)
Do wiadomości:
1. Starosta Legionowski, ul. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Legionowie, ul. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo
 


Wytworzył:

Udostępnił:  Bożena Kaczmarczyk (2009-06-26 16:02:12)
Ostatnio zmodyfikował:  Bożena Kaczmarczyk (2009-06-26 16:10:22)

DRUKUJ    
 
 

ilość odwiedzin: 1089938